Social Icons

Tuesday, June 24, 2014

KEKAL CERGAS DI BULAN PUASA

assalamualaikum wbt..

salam sayang daripada saya untuk semua... semoga anda berada dalam keadaan sihat sejahtera sentiasa..

tak lama lagi kita dah nak menyambut bulan Ramadhan yang mulia, semoga tahun ini akan diberikan lebih kekuatan mental dan fizikal untuk kita melakukan segala amalan-amalan yang diwajib dan disunatkan untuk mendapatkan lebih ganjaran..


bulan puasa ni semua kena jaga ya, percakapan, tingkah laku, dan terutamanya dari segi PEMAKANAN... janganlah kita menjadi seorang pendendam ya!!!

hah, pendendam? acaner pulak tu?

pendendam kepada makanan.. maklumlah dah laparkan.. belum apa-apa lagi dah sebok dok senarai makanan apa yang best-best nak cari kat pasar ramadhan petang nanti... padahal belum pun masuk waktu zohor...

biarlah kita berada dalam keadaan yang bersederhana dalam amalan pemakanan kita.. supaya apabila sampainya waktu untuk melakukan amal ibadah, tidaklah kita berada dalam keadaan yang sia-sia..

tak dinafikan makan memang penting.. tapi biarlah orang kata berpada-pada, mentang-mentanglah puasa kan, lapar... makanlah banyak-banyak... JANGAN!!!

sila jangan makan sekali banyak ye.. makanlah sikit-sikit tapi kerap tak apa...  ya allah kita kan orang islam.. kenalah jaga adab sopan tu.. dah hilang dah niat sebenar amalan ini dilakukan.. untuk merasai kesusahan orang-orang yang sedang kelaparan...

jangan sia-siakan amalan kita.. penat-penat kita menahan lapar dan dahaga, akhirnya tiada apa yang kita dapat...

jadi, untuk mengelakkan daripada senario diatas terjadi.. apakata kita lakukan sedikit tip-tip ini supaya kita lebih cergas dan cerdas di bulan Ramadhan ini... JOM!!!

Sibukkan Diri


untuk mengelakkan daripada dok pikir lapar... nak cari kat mana juadah berbuka, nak makan apa berbuka nanti... kalau bekerja di pejabat, buat kerja betul-betul, dah siap kerja, cari bos mintak lagi kerja..

kalau suri rumah, dah habis kerja dalam rumah, cari kat luar rumah.. selagi belum sampai masa untuk masak, jangan fikir pasal makan, fikir nak masak apa okey... tapi.. jangan masuk dapur.. hahahaaa jangan banyak alasan!!! (heheee garangnyaaa!!!)

Makan Dengan Kerap


untuk kekal cergas, kita perlu makan sekadar cukup.. berhenti sebelum kenyang.. makan dengan kerap, contohnya, makan kurma dan kuih-kuih dulu... then pergi solat maghrib...

pastu sementara tunggu isyak baru pergi makan makanan yang agak berat sikit.. kalau boleh simpan lagi untuk makan lepas terawih pulak..

haa, tak de lah perut tu terkejut sangat.. tengah dok syiokk rehat-rehat, tetiba gedebuk kerja datang!!

Ambil Makanan Tambahan

untuk membantu anda mendapat lebih kecergasan, mendapat khasiat yang cukup amat penting. bukan menggantikan makanan ya, tapi untuk menambah atau mencukupkan khasiat yang diperlukan dalam badan..

kita sebenarnya kadang-kadang ego dengan badan sendiri, kita tahu badan sangat memerlukan khasiat yang cukup.. tapi saje buat-buat tak tahu.. sebab supplement kena beli.. sedangkan makanan, memang kita yang nak makan..

tapi kita tak tahu makanan yang kita suka makan tu, sebenarnya lebih kepada membawa kemudaratan kepada tubuh badan kita.. ataupun zat-zat yang diperlukan tidak terdapat dalam makanan tu...

segala penyakit kan datangnya dari perut, jadi berjaga-jaga lah..

habistu macam mana nak buat, dah nama nya puasakan.. mestilah lapar.. ada ke cara untuk elakkan lapar ni..

bukan untuk elak lapar, tapi untuk lebih bertenaga sehingga tiba masanya...

haa, in sya allah ada.. ia digelarkan sebagai 3 mighty gem, atau set berpuasa atau minghty tripple gem..


yang terdiri daripada Mealshakes, Performance Drink dan ESP...

siapa yang boleh ambil ni?

berita baik kepada ibu-ibu yang sedang menyusu, pesakit-pesakit gastrik, anak-anak yang baru nak belajar puasa atau kepada mereka-mereka yang tak tahan puasa dan juga untuk anda ingin cergas sepanjang tempoh berpuasa...



apa yang 3 mighty gem ni boleh bantu anda.. mari kita lihat fungsi masing-masing ya..

1. MEAL SHAKE SHAKLEE
Membekalkan multivitamin yang dieperkaya dengan protein lengkap dengan 9 jenis asid amino, kalsium, magnesium dan vitamin D untuk keperluan minda, tumbesaran serta untuk tulang dan gigi yang sihat.Sebagai milk booster ibu menyusu.

2. PERFORMANCE DRINK SHAKLEE
Minuma isotonik semualajadi rendah sodium dan gula. Mengawal  dan mengurangkan kehilangan bendalir yang menyebabkan tubuh cepat letih dan mengelakkan penyahhidratan. Juga mengekalkan kelembapan kulit.

3. ESP
Membekalkan LONG LASTING ENERGY. Mengurangkan rasa lapar keterlaluan. Sebagai Milk Booster bagi ibu menyusu. Mencantikkan walaupun tak bermekap sakan semasa berpuasa. Diperkaya dengan kalsium untuk mengurangkan keasidan soya. Jadi mengurangkan risiko serangan gastrik bagi pesakit gastrik ketika berpuasa

Set berpuasa shaklee juga rendah glisemik, sodium dan kolestrol membuatkan set Migthy Tripple Gem ini sesuai dinikmati oleh pelbagai golongan umur, pesakit-pesakit kanser, penghidap gastrik, anak-anak yang baru belajar berpuasa dan juga sangat-sangat sesuai dinikmati dikala anda lambat bangun tidur tak sempat nak masak atau makan sahur.


antara testimoni yang saya cari kat mr.google mengenai pengguna yang mengamalkan set mighty gems ni.... di harap dengan info-info di atas dapat membantu anda semua..








jika anda suka dengan posting saya dan boleh membantu rakan-rakan anda silalah tekan butang like dan share ye...

inginkan konsultasi daripada saya?

boleh hubungi saya di whatsapp (011-22175813) atau pm di facebook Suhaila Mamat...
SID ANDA : 1077576















1 comment:

  1. Assalammualaikum .
    Betul tu apa yang dikatakan oleh cik puan punya blog :)Melentur buluh biarlah dari rebungnya.Baca Tips Mudah Untuk Melatih Anak berpuasa Di Bulan Ramadhan. Jom kita jalani kehidupan yang sihat dan miliki tubuh badan yang cergas dan minda yang cerdas .

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Disclaimer I

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.


Disclaimer II

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my