Social Icons

Monday, June 19, 2017

BAGAIMANA NAK MERIAHKAN SUSU IBU

Assalamualaikum wbt... dan selamat sejahtera Suhaila ucapkan kepada semua pembaca yang sudi klik klik ke blog Suhaila...

Alhamdulillah, nampaknya anda sangat berminat untuk menambahkan atau memeriahkan SUSU IBU untuk cahaya mata kesayangan anda ye...

Sebenarnya masih ramai yang kurang kesedaran untuk penyusuan secara eksklusif untuk cahayamata tercinta. Termasuklah Suhaila suatu ketika dahulu..

Alasannya adalah, malu lah, seganlah, kena selak sana selak sini, tetapi hakikatnya anak yang menjadi mangsa.

Anak akan kekurangan nutrisi yang Allah Swt telah ciptakan sejak azali kejadian manusia lagi. Betul tak, Suhaila percaya ibu yang membaca blog Suhaila ni, bukan macam tu kan...



Sebenarnya, susu formula lagi menyusahkan, kena beli susu, kena bancuh, bancuhan susu kena betul, dan yang penting kena bangun malam untuk buat susu.. hehehee betul tak, lambat buat satu rumah lah dengar jeritan anak yang kelaparan tu, silap2 jiran sebelah mai ketuk pintu rumah, hahaahaha..

Okey banyak pulak mukadimahnya, sebenarnya nak meriahkan susu badan ni senang sahaja.. Selain pada mengurut dengan bidan berpengalaman, pengambilan nutrisi lengkap dan mencukupi juga boleh dan sangat-sangat membantu.

Pengalaman Suhaila sendiri, dari susu yang memang hampir kering, boleh ada balik dengan mengamalkan pengambilan vitamin lengkap. Ya Allah, masa tu tak tahu nak cerita macam mana, memang rasa macam ajaib sangat..

Suhaila dah hampir hampir nak stop menyusukan anak dah masa tu, baby masa tu dalam umur 4/5 bulan..Sebab Suhaila bekerja, dan tiada dorongan dari sesiapa. Jadi nak stop pun tiada halangan, sehinggalah suatu hari kawan sekolah Suhaila contact, sambil borak borak tanya pasal anak apa semua, akhirnya tercerita pasal nak stop bf.

Masa tu dia kenalkan vitamin apa yang sesuai untuk Suhaila ambil, dan masa tu lah juga Suhaila kenal dengan Shaklee. Untuk lihat vitamin apa yang Suhaila ambil boleh klik di sini.

Baru-baru ni, kira testimoni terbaru dari custemer Suhaila sendiri, awal bulan Ramadhan haritu, beliau menghubungi suhaila melalui no whatsapp (01126047745). Kata beliau, beliau perlukan suplemen untuk membanyakkan susu, terutamanya di bulan Ramadhan ni.

Kata beliau lagi susu badannya kini hampir mengering dan beliau bekerja, kalau boleh beliau tak nak bagi susu formula kat cahaya mata kesayangan.

Memang mudah sangat berurusan dengan Puan Hajar ni, setelah Suhaila bagitahu harga, beliau terus setuju, tetapi Suhaila offer untuk beliau jadi ahli untuk dapatkan pembelian harga ahli, lagi murah, juga dengan senang hati beliau setuju, tetapi untuk penjimatan yang lebih berganda Suhaila offer dia dengan pendaftaran ahli secara percuma dengan mencukupkan point minima dan siap dapat rebate lagi bulan depan terus masuk ke akaun..

Tanpa banyak soal Puan Hajar dah pun transfer kesemua jumlah yang perlu di bayar ke akaun Suhaila.. YA Allah hampir menitis air mata Suhaila, Allah kirimkan rezeki dari jauh untuk Suhaila dan sangat sangat senang berurusan dengan beliau.

Setelah mendapat kesemua barang yang dipesan, dan jadual pengambilan vitamin eksklusif untuk bulan puasa, selang dua hari Puan Hajar menghubungi Suhaila, katanya kenapa urin dan susu nya berwarna kekuningan..

Untuk urin ia adalah kesan daripada pengambilan B-Complex, manakala susu pula ia kelihatan kekuningan adalah disebabkan susu Puan Hajar kini lebih pekat dari susu yang dulu, yang kelihatan agak jenih dan cair. Tahniah Puan Hajar! Gembira sangat dapat bantu Puan.



Puan Hajar juga akui yang susu beliau yang dulu hanya susu jernih (foremilk), setelah amalkan vitamin Shaklee kini susu beliau lebih pekat (hindmilk).

Mudahkan, tak perlu tunggu lama pun, dalam 2 ke 3 hari pengambilan vitamin yang cukup (set menyusu) dah boleh dapat kesan yang diinginkan.

Kepada anda, yang inginkan kesan yang sama seperti Puan Hajar, boleh cepat-cepat hubungi Suhaila tau...

Suhaila boleh bagi tips, konsultasi dan anda boleh tanya apa2 pon.. In Sya Allah Suhaila akan bantu selesaikan masalah anda sebaik mungkin..

SID: Suhaila Mamat, 1077576


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Disclaimer I

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.


Disclaimer II

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my