Social Icons

Saturday, April 14, 2018

Protin Terbaik

Nak cari PROTEIN POWDER?

Tak tahu ciri-ciri yang terbaik? Apa yang perlu diambil kita untuk memilih yang terbaik. meh sini saya kongsikan.

Yelah kita pun sentiasa sibuk dengan kerja kan, nak meneruskan dan uruskan kehidupan. Sampaikan kadang-kadang terskip breakfastlah, skip lunch lah, skip dinner lah.

Bahaya tu, tak cukup nutrisi dalam badan sel-sel akan rosak, akan mengundang masalah dan penyakit senang menyerang nanti. Jadi nak mudah tak, umtuk bagi sel-sel tu dibaiki? senang je, ambillah protien powder. Tapi jangan ambil sembarangan tau. Kena memilih juga, pilih yang terbaik sahaja kualitinya.

Mana yang bagus? Macamana nak pilih? Ini tips nya:

1. Pastikan tiada gula tambahan.
Ambil protin powder yang tidak menyebabkan anda tidak mengambil kalori yang berlebihan. dan kekalkan gula dalam darah dengan baik.

2. Rendah glisemik indek (GI)
GI yang tinggi boleh sebabkan bacaan gula dalam darah tak cantik. nanti anda akan rasa cepat penat dan rasa macam kebulur gile, macam tak makan setahun. GI yang rendah boleh kenyang lama tau. GI rendah ni dia macam, melambatkan nasi dalam perut tu habis, gitulah, tak pun korang google lah sendiri apa tu GI rendah, hehehee

3. Pastikan protin powder korang nak beli tu cukup semua '9 asid amino perlu' tau.
Apa ke benda pulak ni? Asid amino umpaman batu bata untuk buat sebuah rumah. Adanya asid amino, badan akan berfungsi dengan baik, proses biological pun akan berjalan dengan baik mengikut aturannya. Contohnya ia mampu untuk simpan nutrien. Jadi, kalau ada luka, koyak apa apa cepatlah pulihnya tu.

4. Non-GMO
Okey untuk yang belum tau apa itu Non-GMO ni, ia stand for Non Genetically Modified Organisma dalam tumbuhan, haiwan dan sebarang microorganisma yang sudah diubahsuai genetiknya. Perasan tak, Contoh buah la banyak dan mudah faham. Sepatutnya mengikut musim, dah boleh makan sepanjang tahun. Pokok sepatutnya tinggi lampai baru keluar buah, dah berat buah dari pokok jadinya.

Memang seronok tengok kan, tapi untuk jangkamasa yang panjang ia akan memberi masalah kepada badan kita. Jadi jika ada produk yang non-GMO, pilihlah yang itu, in sya Allah selamat dan berkhasia, nutriennya pun camgini hah.

5.Rendah lemak
Sebenarnya yang terbaik nak pilih protin powder dipasaran ialah pilih yang lemaknya kurang 3g untuk setiap 100g protin powder. Dengan itu bolehlah kekalkan mass otot dan kolestrol level juga berada di tahap yang baik.

6.Pilih berasaskan soya
Kenapa? Sebab ia sangat sesuai untuk semua orang termasuk yang lactose introlerance. 100% berasaskan tumbuhan juga sesuai untuk vegans. Lagipun, pengambilan protin soya berterusan boleh membantu mengawal menopous sindrom bagi wanita. Dan lagi, kebaikan nya adalah mengurangkan paras kolestrol dalam badan.

Nak tak cari yang setanding seperti pilihan diatas? takde yang lain melainkan ESP je jawapanya.



Macam mana nak dapatkan ESP ni?, Boleh kontek/wasap saya di 01126047745

by the way, saya Suhaila SID, yang sedang aktif dengan #projekbuatduitrm1500mfms. thanks for the reading. untuk ketahui dengan lebih lanjut, silalah pm ye. =)

ohh lupa nak bagitahu, bulan ni (April 2018) esp ada promo tau. dah lama jugak shaklee tak buat promo esp nih. jom cecepat grab the promo.

Rujukan
*Messina, M.(2016). Soy and Health Update: Evaluation of the Clinical and Epidemiologic Literature. Nutriens, 8(12), 754 **Xiao C.W. 2008. Health effects of soy protein and iso avones in humans. J.Nutr.2008;138:1244s-1249S.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Disclaimer I

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.


Disclaimer II

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my