Social Icons

Wednesday, April 2, 2014

Osteomatrix...

assalamualaikum wbt..

april 2014, bulan promosi untuk Osteomatrix..

jom berkenalan dengan En. Osteomatrix.. heheee


perbazaan antara tulang normal dengan osteoporosis

Perbezaan Shaklee...

kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari laut mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kumprum, manganes dan boron. nutrien-nutrien ini perlu di ambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral.

kajian telah membuktikan supplement kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.

selepas berusia kira-kira 40 tahun, jisim tulang mula menurun lebih cepat

Manfaat Utama...

menguatkan tulang - kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (ricket dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan meransang darah untuk memekat.

memperbaiki kekejangan dan kebas - pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.

meringankan stress - ianya mengimbangi tekanan tekanan darah; memelihara denyutan jantung, impulse saraf, penenang saraf; menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

memperbaiki masalah haid - kajian menunjukkan dengan pengambilan 1,000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air.

pengalkalian tubuh - kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. ianya juga menhalang obesiti diwaktu umur tua. tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan meransang detoksifikasi.

memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik.

vitamin D - dinamakan sebagai vitamin D pada 1916, bila didapati ia mampu merawat penyakit rickets. is maningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. vegetarian, yang kurang terdedah pada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil supplement vitamin D.

magnesium - ini adalah ion positif no.2 penting dalam tubuh kita. ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.

zinc, boron, manganes, kuprum - memelihara metabolisma kerangka dan prtumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang artritis.



Cadangan:-

untuk pemeliharaan kesihatan : 2kali sehari, 2 tablet setiap kali. (lepas makan)
untuk masalah haid, kehamilan, stress, kekejangan dan kebas-kebas: 2kali sehari, 3 tablet setiap kali
untuk tulang retak, osteoporosis: 3 kali sehari, 4 tablet setiap kali.

 untuk maklumat lanjut dan konsultasi percuma boleh hubungi saya :
suhaila binti mamat
011-22175813
fb: Suhaila Mamat
SID: 1077576


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Disclaimer I

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.


Disclaimer II

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my