Social Icons

Sunday, June 4, 2017

Fungsi Vitamin Set Hamil / Pantang / Menyusu

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog Suhaila...

Terima kasih kerana sudi klik klik ke blog Suhaila... Klik klik anda amatlah Suhaila hargai.. amboi dah macam surat rasmi pulak kan.. hehee okey abaikan..

TAHNIAH!

Okey memula sekali, tahniah kerana anda telah berminat untuk mengetahui mengenai kepentingan vitamin / makanan tambahan dalam diet seharian. 

Terutamanya kepada ibu mengandung. Untuk pengetahuan anda, nutrisi tambahan memang sangat diperlukan untuk ibu mengandung..

Kerana, jika hanya mengharapkan dari makanan yang dimakan sahaja, belum tentu vitamin yang diperlukan untuk bayi dalam kandungan ada dalam makanan tersebut. Jika ada sekalipun, adakah ia mencukupi?

Jadi untuk pastikan nutrisi cukup terutamanya untuk bayi dalam kandungan, ambil sahaja nutrisi tersebut melalui makanan tambahan atau vitamin. Senang cerita, betul tak? tak perlu susah susah cari makanan apa yang ada vitamin tertentu untuk dimakan.

Fungsi-fungsi Vitamin Yang Terdapat Dalam Set Hamil/Pantang/Menyusu

Vitalea with iron (Multivitamin) – mengurangkan keletihan, dan untuk kesihatan dan kecergasan badan ibu sepanjang waktu kehamilan, bersalin dan menyusu. Iron pula penting bagi menjaga tahap haemoglobin (HB) yang sihat untuk ibu.


B-Complex with Folic Acid – Folic Acid menlindungi bayi dan kandungan daripada kacacatan system sarafnya seperti Spina Bifida. B-Complex adalah vitamin anti stress, terutama bila ibu kurang tidur di akhir kehamilan dan semasa dalam pantang.


Vita-C Sustain Released – Membantu penyerapan iron di dalam Vitalea disamping meningkatkan system imun ibu dan bayi.


ESP Protein Powder - Protein membantu kecergasan badan ibu hamil dan menyusu. Ia juga menggalakkan kecantikan kulit ibu dan bayi. Dalam susu ibu, komposisi terbesar juga adalah protin. Dengan pengambilan ESP, sangat membantu untuk memekatkan susu ibu dan bayi akan lebih mudah kenyang.


OsteMatrix (Kalsium & Magnesium) – Kalsium berfungsi untuk pembinaan tulang dan gigi yang kuat. Ketika hamil dan menyusu, semua kalsium kalsium dalam dalam badan ibu akan disalurkan kepada bayi dalam kandungan, dan kedalam susu ibu yang diminum bayi. Kompoposisi terbesar dalam susu ibu selepas protin adalah kalsium.


Jadi kalau ibu tidak cukup tambahan kalsium setiap hari, ibu akan mudah mendapat osteoforosis, sakit-sakit tulang dan masalah gigi. Ia juga membantu dalam masalah susu merudum ketika haid dan membantu merawat sakit-sakit badan, pinggang dan belakang serta mengurangkan masalah sembelit bagi ibu hamil, pantang dan menyusu.

Omega Guard (DHA) – Mengadungi DHA yang penting untuk perkembangan sel-sel otak bayi dalam kandungan dan bayi yang menyusu. Omega juga membantu membakar lemak agar ibu cepat kurus semula selepas bersalin.


Zinc (Tambahan selepas bersalin) – Mempercepatkan penyembuhan luka bersalin terutama bagi ibu yang bersalin secara pembedahan. Juga membantu masalah keguguran rambut.


Alfalfa (Tambahan semasa menyusu) – Sebagai ‘milk booster’, herba yang membantu untuk menambah penghasilan susu ibu.


Sekarang kita dah tahu setiap fungsi vitamin yang terdapat dalam cadangan set hamil/berpantang/menyusu kan.. ternyata ia memang mempunyai fungsinya yang tersendiri.
Apabila semua nutrisi telah mencukupi untuk badan setiap hari, In sya Allah, badan akan sentiasa sihat. Terutama untuk ibu yang berpantangkan..

Jadi, Suhaila doakan agar dengan info-info yang telah anda baca ini, dapat bantu dan tambah sedikit pengetahuan anda dalam ilmu nutrisi, dan dengan harapan agar anda dapat berikan yang terbaik buat cahaya mata tercinta...

Untuk dapatkan maklumat secara lebih detail dan konsultasi percuma, anda boleh hubungi saya melalui whatsapp 01126047745 (for fast respond)

In sya Allah, saya akan berikan khidmat yang terbaik untuk membantu anda.. =)




1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Disclaimer I

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.


Disclaimer II

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my