Social Icons

Friday, August 31, 2018

APA ITU TWB

assalamualaikum wbt dan salam sejahtera kepada anda.

terima kasih kerana sudi klik klik ke blog Suhaila. Suhaila doakan anda semua dimurahkan rezeki, dipanjangkan umur, kaya bahagia dunia dan akhirat.

okey berbalik pada tajuk entry kali ini, memandangkan TWB semakin viral, semakin famos, semakin glamor dan semakin trending. Ramai yang ini mengetahui dengan lebih lanjut, jadi Suhaila ringkaskan serba sedikit di dalam blog ini untuk memudahkan anda mengatahui serba sedikit mengenai apa itu TWB.

[ Apa itu TWB ]

TWB adalah ringkasan daripada perkataan The Walking Beauty. Merupakan Spa Bergerak atau Spa Tanpa Kedai secara Home Spa / Mobile Spa. Ahli dibawah spa TWB, boleh menggunakan nama spa atas nama mereka sendiri.

Spa TWB menggunakan 100% produk Shaklee sebagai bahan utama, yang diyakini 100% berkesan untuk semua jenis kulit. Selamat, Semulajadi dan Berkesan. Bebas dari 1500 jenis bahan kimia.

Projek TWB ini diasaskan oleh seorang yang sudah berpangkat master dalam shaklee, iaitu puan Ainul Shahrazad yang sudah berkecimpung dalam dunia shaklee sejak tahun 2012 lagi. sudah lebih kurang 6 tahun beliau 100% buat bisness shaklee sepenuh masa dari rumah.

[ Bagaimna idea projek twb bermula]

Idea untuk set up projek mobile spa bermula pada tahun 2015. Pada masa ini ramai ahli shaklee dibawah master ainul yang mengalami 'slow down' dalam bisnes. Jadi beliau call sorang demi sorang untuk mengetahui apakah masalah yang sedang mereka hadapi.

Setelah membuat post-morterm, rupa-rupanya ramai yang memerlukan cash, sehinggakan mereka sanggup buat macam-macam bisnes lain lagi asalkan dapat untung setiap hari. Ramai yang memerlukan instant cash, sedangkan persaingan dalam bisness shaklee semakin sengit.

Mereka sudah tidak lagi fokus pada satu bisness malah sudah hilang fokus. Sedangkan jika kita pergi mana-mana seminar keusahawanan, apa yang diajar oleh jutawan-jutawan hebat ini pasti mereka akan pesan "Fokus pada satu bisnes sampai kamu boleh capai 1 juta pertama".

Kalau sekadar nak dapatkan cash sekadar nak fokus pada short term, ya boleh buat macam-macam bisnes dalam satu-satu masa. tapi jika kita nak pergi lebih jauh, nak capai macam-macam impian hidup, nak tak nak fokus dalam satu-satu bisnes adalah sangat penting. Fokus sampai kita boleh buat breakthrough dalam satu bisnes tu dahulu.

Jadi, bermula dari masalah ini, founder twb iaitu master Ainul mendapat satu idea yang sangat hebat!!! SPA + SHAKLEE, dan secara rasminya The Walking Beauty ditubuhkan dan didaftarkan serta dipatern menjadi satu trademark yang tidak boleh ditiru oleh sesiapa pun.
Jadi secara ringkasnya, Projek Spa TWB ialah:

1. Projek Spa TANPA KEDAI

2. Projek Spa yang menggunakan 100% produk Shaklee.

3.Satu projek yang memang untuk membantu kaum wanita menjadi seorang yang independent  dan mempunyai teknik mencari instant cash!

[ Apa yang anda akan pelajari apabila menyertai Projek TWB ]

1# 5 Teknik Mudah Bagaimana untuk Bina Spa Atas Nama Sendiri.

Lebih kurang 400 orang beautician dalam TWB, dan semuanya ada Spa dengan nama sendiri.

2# Anda juga akan diajar 5 kursus Spa yang sangat sangat praktikal, mudah dan yang paling mendapat permintaan tinggi untuk buat instant cash (pulangan duit yang cepat) iaitu :-

  • Facial relaxing Treatment
  • Body Scrub
  • Sauna Herb
  • Aroma Milk Bath
  • Hand Spa & Foot Spa


Income ahli TWB

Letih dan penat hilang weihh bila nampak kipas lebih sejuk dari aircond ni, ni bukan duit gaji yang dapat sebulan sekali, ni kalau rajin boleh dapat hari-hari tau!

Syiok kan, balik kerja terus buat part time dan terus dapat cash untuk hari tersebut. Best gilerr, hehee

Banyak lagi testimoni yang ahli TWB kongsikan, boleh search kat google, ig dan fb.

3# Dalam Module TWB juga, anda akan diajar "Cara menetapkan harga service Spa".
  • Berapa kos pengangkutan
  • Berapa harga minimum untuk service spa supaya tidak mengalami kerugian
  • bagaimana nak comeout dengan macam-macam pakej spa
Pendek kata semua benda boleh belajar termasuk sedetail-detail perkara yang menjadi kemusykilan pun anda boleh belajar, termasuk buat poster cun-cun tau.

4# The moment anda join juga, anda akan terus diajar cara marketing sampailah anda akan dapat juga walau seorang custemer dan anda akan dapat balik modal yang dilabur.

Segala skrip untuk bermula, skrip tarik custemer, skrip mendapat custemer, dan juga skrip untuk custemer repeat. Semua ni anda akan dapat dan belajar sebaik sahaja anda join team TWB. Jadi untuk permulaan anda tak perlu nak pening-pening nak buat ayat bagai lagi.

5# Women friendly

Module TWB adalah sangat mesra wanita.
  • Kerana training/kursus yang TWB tawarkan tidak akan memakan masa berhari-hari. (Lebih krang 3-6jam sahaja)
  • Training boleh dibuat dirumah sahaja (ada yang bawa anak semasa pergi training)
  • Training yang simple, tapi sangat powerfull untuk buat duit!!!
  • Training TWB ada secara practical One to one (bukan secara teori beramai-ramai.) .
One to one training, biasanya habis training memang akan terus pandai. Takde sekadar tengok-tengok, setiap orang orang kena buat practical training. Mungkin yang belom biasa atau tak pernah terjebak sentuh muka orang, akan sedikit kekok, tapi in sya Allah, lama-lama akan okey dan act like a pro giteww.... PERCAYALAH!! Its happened to me before heheee.

Baisanya peserta akan datang ke rumah trainer. Jika ada masalah, perserta boleh request trainer terdekat untuk datang train diorang di rumah sendiri, tetapi akan ada caj transportation dikenakan. Trainer TWB ada disetiap negeri, di seluruh malaysia.  Termasuk Sabah/Sarawak.

Jadi as soon as anda dah buat keputusan untuk join TWB, anda dah buat pembayaran, ahli TWB tersebut akan aturkan Trainer untuk anda. Team TWB juga pernah ada peserta yang dalam pantang tau, yang dah tak sabar-sabar nak join TWB, so our trainer pergilah rumah beliau. Ibu yang sarat hamil pun ada tau.. Terbaik kan..



Kenapa Module TWB :-
  • simple
  • praktikal
  • satu hari sahaja
  • 3-6jam sahaja
  • training dibuat dirumah sahaja
Kerana, Puan Ainul sangat faham akan situasi kebanyakan wanita-wanita. Tak semua wanita MAMPU attend course yang berhari-hari, nak-nak yang dah kahwin dan mempunyai anak-anak. Kerana beliau juga seorang wanita yang dah berkahwin dan mempunyai anak-anak yang nak diuruskan.

Untuk pengetahuan anda, beliau pernah menghadiri kursus dari 10am sampai 5pm, tak sampai tengah hari beliau sendiri dah tak boelh nak FOKUS, dah mula fikir hal anak-anak dirumah SEDANGKAN pada masa itu beliau sudah mempunyai maid untuk pantau anak-anak, ada kenderaan sendiri, kerja dari rumah, ada income sendiri, pun susah nak fokus.

Barulah beliau terfikir, sedangkan beliau yang tidak mempunyai masalah apa-apa ni, yang boleh attend mana-mana kursus bila-bila masa ni pun susah nak fokus pada kelas berjam-jam apatah lagi berhari-hari, macam manalah bakal anak didik beliau ni nanti.

Jadi, daripada situlah Module TWB yang sangat mesra wanita ini terhasil. Peserta boleh fokus dan boleh fully optimize sepanjang masa belajar tapi dengan masa yang tidak terlalu lama. Dengan 5 kursus, masa satu hari tetapi come out dengan result yang terbaik. Very Powerfull Module. Memang takkan ada kursus macam ni kat luar sana melainkan TWB.

6# BONUSSSS

Ahli TWB selalu mendapat soalan 'femes' tau..  Nak tau soalan apa?

"Maaf saya bertanya, kalau kulit kita tak cantik, banyak jerawat ke jeragat ke, parut ke, tak yakin nak facialkan orang, camane ye?"

Ini adalah antara soalan paling femes yang selalu ditanya bakal peserta baru. Yang sebenarnyakan, bukan semua seramai hampir 400 beautician TWB cantik-cantik tau. Ada seorang beautician siap kena sound lagi "muka pecah ada hati nak facial kan orang".

Biasalah, adat untuk orang yang baru nak menceburi bidang bisnes. Pasti akan menempuhi bibit-bibit cemuhan. Janganlah risau abaikan sahaja biawak gemuk tu. Anda kena ingat tau, bukan diorang @ biawak gemuk tu yang bagi anda rezeki, tetapi Allah swt. Tak rugi satu sen pun, diorang tak langgan servis kita. gitewww..

Haaa ni nampak tak akak ni, tudung pun dah helok tau selepas join twb. Muka pun makin berseri. Inilah bonus yang cuollss bakal dapat tau, memang tak rugi sesen pun join TWB ni.


Nampak tak ni salah seorang beautician yang breakout teruk lepas dah ter salah guna produk oem, masa ni datang training, pakai mekap untuk tutup jerawat, tapi still nampak, akhirnya produk Youth Shaklee Skincare jugak yang rawat balik muka beliau. Lawa kan, selepas 3 bulan konsisten pakai Youth.
In sya Allah, bila dah join TWB, anda sendiri terpaksa jadi lawa, kita belajar skill untuk cantikkan orang, mestilah boleh applykan untuk diri sendiri jugakkan.

[ Keistimewaan dan Perbezaan kelas Mobile Spa TWB ]

Mesti anda pun tertanya-tanyakan, apa bezanya spa TWB ni dengan kursus spa yang banyak diluar sana, kan?

Dalam TWB, apa yang kita tekankan adalah SKILLS cari duit & KEBEBASAN. Kebebasan apa pulak ni? hehee sabar..

  • Dengan TWB, anda bebas untuk tentukan :
  • Masa bekerja anda
  • Income bulanan anda
  • Nak bercuti kemana sahaja tapi duit still masuk account.
  • Nak bukak kedai ke, nak tutup kedai ke, nak buat spa mana-mana ke, semua tak menjadi masalah, sebab kita ada skill & sistem.


dannn.... yang paling penting...

Apa yang anda sangat-sangat perlukan bila anda nak SURVIVE dalam sesuatu bisness adalah SUPPORT GROUP. Tanpa support group, percayalah suatu hari anda akan berasa lemah, lemau atau mungkin dah berputus asa, anda tak akan dapat pergi jauh.

Pengalaman Master Ainul sendiri, selaku pengasas Spa TWB ni, semasa beliau pergi kursus spa di luar sana, beliau masih lagi keep in touch dengan kawan-kawan yang sama-sama join kursus tersebut, untuk pengetahuan anda tiada seorang pun diantara mereka yang buat bisnes spa, semua buat bisnes lain.

Sebab tiada support group dan tiada sistem, tiada follow up coaching. Habis je kelas, cikgu pun dah tiada tanggujawab lagi untuk follow up kita, sebab tanggungjawab dia hanya untuk mengajar waktu kelas.

Suhaila berani jamin, sebaik sahaja anda mendaftar sebagai ahli TWB, anda tidak akan rasa rugi sesen pun! Sebab TWB sangat-sangat mementingkan RESULTS. Kenapa TWB begitu yakin, sebab TWB punyai modul yang cukup powerful! Inilah yang membezakan TWB dengan kursus yang lain. Dalam TWB kita ada:

  1. PROVEN SYSTEM
  2. PROVEN MENTOR
  3. PROVEN SUPPORT
  4. PROVEN RESULT
  5. PROVEN PRODUCTS


tak tahu cara nak set up Spa?
tak tahu nak tetapkan harga?
tak tahu cara nak cari custemer?
tak konfiden nak buat service spa pada custemer?

Semuuuuaaaaaaa ni, ada diajar dalam TWB, jangan risau.. heheee

Salah seorang peserta yang telah menggunakan skrip bantuan dari otai TWB. Terus dapat hasil. Korang takkan ditinggalkan terkontang kanting sorang-sorang. Support Group akan terus bantu dan bantu sampai cuollsss pandai. 
Antara keistimewaan TWB:

  1. PROVEN RESULT - Produk Shaklee mempunyai clinical study yang sangat superb, skincare Shaklee sendiri dihasilkan oleh Dr & Saintis yang bertaraf dunia, selama 8 tahun penyelidikan.
  2. PROVEN MENTOR - yang akan guide anda dari A to Z.
  3. PROVEN SYSTEM - dari sistem inilah, TWB boleh provide income anda dari 5 penjuru!
  4. SUPPORT GROUP - mempunyai support group yang sangat happening dan helpful, tak pernah sunyi dari tips dan strategy yang dishare dalam group.

Pakej yang ditawarkan adalah bernilai RM1999. Pakej ini termasuk 5 kursus + 1 Module bina spa atas nama sendiri
  • facial
  • body scrub
  • sauna 
  • hand & foot spa
  • aroma milk bath




Ini adalah antara barang-barang yang anda akan dapat apabila menyertai full package ( pakej seret bag). Bukan bayar, kemudian balik tangan kosong ye!
Pakej TWB:  RM1999

👉Youth set (skincare) 
👉 Set scrub
👉 Set masker
👉 Set hand & foot spa
👉 Vitamin for spa
- - - - - - - - - - 
👉Beg SPA
👉Steamer
👉Ion massage
👉Trial kit
👉Sijil
- - - - - - - - - - 
Belajar 5+1 courses
-Relaxing facial
-Body Scrub
-Aura Bath
-Hand & Foot Spa
-Sauna

+1 how to set up home & mobile spa

 🌷BONUS🌹

✔ module lengkap
✔ support group
✔ beauty products lengkap
✔ basic tools
✔ lifetime coaching
✔ income 6 penjuru

-habis training dah terus boleh run spa TWB

In fact, skill yang uolls belajar ni boleh dibawa kemana-mana saja uolls pergi, hatta ke luar negara sekalipun.



Ada yang balik beraya kat kampung tak semena-mena dapat custemer, ikut husband outstation, dapat custemer dari wife kawan-kawan husband, nampak tak magnet duit disitu. Bak kata founder TWB
"Dimana ada wanita, disitu ada peluang" haaa gituu sekali hebatnya magnet mobile spa ni tau.

By the way, sijil yang anda akan dapat tu boelh digunakan untuk apply SKM yee. Apply SKM bila anda nak jadi tenaga pengajar di Giat Mara, Kolej Komuniti dsb.

Suhaila tahu ramai yang dah semakin berminatkan untuk join TWB ni, tapi masih berkira-kira mengenai modal kan. Sebenarnya dalam ramai-ramai hampir 500 beautician TWB ni, tak semua pun yang ada modal sedebuk tu. Banyak yang diorang dah ikhtiar untuk join jugak TWB ni.

Kalau nak tahu cara yang diorang guna, boleh roger-roger Suhaila. Nanti Suhaila ceritakan ye hehee

Jadi apa tunggu lagi, cecepat hubungi Suhaila untuk join TWB, lagi lambat anda daftar lambat lah peluang anda untuk buat instant cash.

Suhaila 01126047745 (BEAUTICIAN/CONSULTANT TWB)

#TheWalkingBeauty
#MobileSpa
#KursusSpaTermurah


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Disclaimer I

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.


Disclaimer II

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my